Kako smanjiti stres?

Pod stresom ste i osjećate se bespomoćno? Preplavljeni ste emocijama koje ne možete kontrolirati? Ne možete smiriti svoj um koji divlja? Frustrirani ste situacijom, ali više nemate ni energije niti vremena baviti se sa stresom? Samo želite da sve što vas pritišće nestane i prestane. Jeste li čuli za mindfulness, jednostavnu i efikasnu antistresnu tehniku? Krenimo redom…

Stresna reakcija

Stres je vaša automatska reakcija na neki događaj ili situaciju koju vi u tom trenutku percipirate kao stresnu. Vaša stresna reakcija se sastoji od reakcije vašeg tijela, vaših misli i vaših emocija, a sve to rezultira vašim stresnim ponašanjem u obliku borbe, bijega ili paralize. 

Stresnu reakciju najčešće nemate pod kontrolom jer je ona nesvjesna i automatska. (Postoji dobar razlog i za to, ali o tome neki drugi put!) I zato vam predstavlja izazov. No ako ju uspijete osvijestiti u trenutku kada se javi i zaustaviti taj brzi automatizam, tada ju možete i svjesno promijeniti. 

Kako promijeniti stresnu reakciju

Ako je stresna reakcija problem zato što je nesvjesna i automatska, znači da ćemo ju lakše moći promijeniti ako smo više svjesni i prisutni. No postati svjestan i prisutan u trenutku intenzivne stresne reakcije nije nešto što se može postići preko noći.

I tu je svakodnevna primjena mindfulnessa ključna. 

Naime, osnovna namjera mindfulness vježbi je da ste više prisutni u sada i ovdje i svjesni svojeg tijela, misli i emocija. Ako ste tijekom dana više prisutni i svjesni, puno ćete lakše na vrijeme prepoznati stresnu situaciju te učiniti potrebne korake kako bi ona prestala biti burna i preplavljujuća kao do sada. 

Malo po malo vaša automatska stresna reakcija postaje svjesni, konstruktivan i kreativan odgovor na situaciju. S vremenom vam se vrati unutarnji mir i ravnoteža. Jednostavno se oslobodite okova stresa i ponovno imate moć nad svojim životom.

Mindfulness kao antistres

Mindfulness je ustvari način života koji se kao antistresna tehnika koristi već pedesetak godina. Osnivač mindfulnessa je američki doktor Jon Kabat Zinn koji je osnovao Kliniku za smanjenje stresa 1979. u SADu te je osmislio dvomjesečni mindfulness program koji spaja elemente yoge, budizma i zapadne medicine u jednu dobitnu zaokruženu cjelinu. 

Postoji cijeli niz istraživanja o benefitima mindfulnessa koje možete lako pronaći na webu, od smanjenja stresa do većeg fokusa, smirenijeg uma, boljeg fizičkog zdravlja, lakše samoregulacije emocija, smislenijih odnosa, bržeg rješavanja problema, …. Zbog svojih odličnih rezultata i prilično jednostavne primjene, raširio se i poslovnim svijetom i obrazovanjem. 

Moj najdraži benefit mindfulnessa je transformacija odnosa. Naime, nakon nekog vremena mindfulness alati vam mogu pomoći unaprijediti i poboljšati komunikaciju i izbaciti stres iz svih privatnih i poslovnih odnosa. 

Ponovit ću još jednom: izbaciti stres iz svih odnosa.

Zvuči predobro da bi bilo istinito, zar ne? 

Život sa skladnim odnosima, život u kojem vas nitko ne živcira, život u kojem vam zbog nikoga ne pada mrak na oči, život u kojem smireno i veselo razgovarate sa svojim namrgođenim tinejdžerom, život u kojim se svaki dan smijete umjesto svađate s partnerom.

Ma daj, Lana, sada pretjeruješ?!? 

Ok, ok. Tu i tamo se znamo posvađati, ali svađe su kratke i konstruktivnije, više se ne durim danima i ne shvaćam to osobno. I istina, ponekad i dalje kolutam očima kada me mama nazove peti put u pola sata. Ali, inače, fakat funkcionira. 

Ako mi i dalje ne vjerujete, najbolje je da se uvjerite sami kako mindfulness brzo mijenja percepciju kroz sljedeću vježbu.

Mindfulness vježba: Svjesnost položaja tijela

Zažmirite i udahnite nekoliko puta. Osvijestite kako dišete. Osvijestite zrak kako ulazi i izlazi iz tijela. Primijetite položaj svog tijela. Osjetite dodir stolice na stražnjici i leđima. Osjetite dodir stopala i poda. Osvijestite svoju težinu kako pritišće stolicu. 

Obratite pažnju na ramena i ruke. Primijetite težinu mobitela u ruci. Osjetite glatkoću ekrana pod jagodicama. Nekoliko puta udahnite i izdahnite te polako otvorite oči.

Kako ste sada? Jeste li prisutniji u svom tijelu? Jeste li više u sadašnjem trenutku?

Kada je u vanjskom svijetu kaos, jednostavno zaboravimo da u unutarnjem svijetu uvijek možemo pronaći mir! 

Mindfulness nam pomaže da se sjetimo 🙂

Vidimo se:)

Lana

♦️ Želite li raditi sa mnom?

>>> Ako vas zanima individualni rad, javite se za razgovor. Već danas možete krenuti prema životu s manje stresa više mindfulnessa.

Kontaktiraj me

>>> Ako vam je draži grupni rad, prijavite se na besplatnu online radionicu Kako se opustiti i smiriti um?

Prijavi se

#stress #mindfulness #stressmanagement #mindfulrelationships #mindfulcommunication  #teach2heal

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)